تجربیات مدون ارتقای شغلی دبیر ادبیات

Written literature teacher experience promotion

تجربیات مدون ارتقای شغلی دبیر ادبیات

تجربیات مدون برای ارتقای شغلی دبیر ادبیات مقطع راهنمایی، تجربیات مدون به همراه بیان چالش ها و مشکلات و ارائه راهکارها و پیشنهادات برای ارتقای شغلی فرهنگیان بر طبق بخشنامه صادره از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان های ایران که در دو فصل تدوین شده است.

توضیحات:
تجربیات مدون به همراه بیان چالش ها و مشکلات و ارائه راهکارها و پیشنهادات برای ارتقای شغلی فرهنگیان بر طبق بخشنامه صادره از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان های ایران که در دو فصل تدوین شده است.

بخشی از مقدمه:
سپاس خدای را بر آنچه از خدایی خود به ما شناسانده و بر آن چه از شکر خود به ما الهام کرده است و بر آن درها که از علم و ربوبیتش بر ما گشوده است.
از میان تمامی عوامل آموزشی و تربیتی، نقش معلم به عنوان مهم ترین عامل نظام تعلیم و تربیت جایگاه و اهمیت بسزایی دارد. معلم در رشد و پرورش دانش آموزان، نقش مهمی را ایفا می کند.
تمامی فعالیت های معلم، مانند شناخت فرآیند رشد کودکان و نوجوانان، شیوه های تدریس و علاقه مندی به رشته تدریس خود، از عواملی هستند که در آموزش و پرورش دانش آموزان، دخالت زیادی دارند. معلمانی که در تدریس خود از شیوه های متعددی استفاده می کنند بر محتوای رشته تدریس خود تسلط دارند و به کار خود عشق می ورزند. اغلب، دانش آموزانی توانا و خلاق پرورش می دهند.
معلم برای کسب موفقیت در تدریس باید از نظریه های نوین آموزشی و روانشناسی آگاهی و اطلاعات لازم وکافی داشته باشد. روش تدریس معلم باید با اصول و اهداف آموزش و پرورش و ویژگی های شخصیتی دانش آموزان هماهنگ باشد تا بتواند ضمن جهت دادن به فعالیت های تربیتی و آموزشی خود شاگردان را به سوی اهداف تعلیم و تربیت هدایت و راهنمایی کند.
فراگیرندگان در هریک از دوره های آموزشی نیازهای ویژه ای دارند. بنابراین آشنایی مربیان و معلمان با خصوصیات رشد و نیازهای دانش آموزان در هر یک از دوره های تحصیلی می تواند در پیشرفت یادگیری و رشد و تکامل شخصیت آنها مؤثر باشد. …

فهرست مطالب:
مقدمه     
فصل اول: بیان مشکلات و چالش ها
گوشه گیری و کم رویی برخی از دانش آموزان     
شلوغ بودن کلاس ها، پوشیدن لباس نا مناسب برخی از دانش آموزان     
مشکل خواندن در درس ادبیات     
ضعف و بی علاقگی دانش آموزان در درس انشاء     
کتاب و کتاب خوانی     
مشکلات فرزندان به خاطر اعتیاد والدین آنان     
مسابقات (انشاء نویسی)     
تلفن همراه و وسایل آرایشی و زینتی     
فصل دوم: بیان راهکارها، پیشنهادات و برنامه های آینده
راهبردهای برقراری ارتباط با نوجوانان     
راهکارهای پیشگیری استفاده از تلفن همراه در مدارس     
چند پیشنهاد برای بهبود کار و کلاس انشاء     
راهکارهای کتاب و کتاب خوانی     
راهکارهای مشکل خواندن در درس ادبیات     
برنامه های آینده من     


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 32

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط